شبکه و مجازی سازی

خدمات شبکه می‌توانند از ابتدایی‌ترین مراحل مانند بررسی و آماده‌سازی زیرساخت مناسب برای ایجاد امکان راه اندازی شبکه‌های کوچک و بزرگ، پشتیبانی شبکه، کابل‌کشی و داکت‌کشی شبکه، آرایش رک و داکت و به طور کلی خدمات پسیو شبکه، تا خدمات اختصاصی‌تر مانند راه‌اندازی سرویس‌های پایه‌ای و اساسی شبکه مانند نصب و راه‌اندازی اکتیو دایرکتوری و … در نظر گرفت.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش ضریب استفاده از این سرویس‌ها و خدمات هر روز شاهد به وجود آمدن مباحث جدیدتری در زمینه خدمات شبکه هستیم و لیست فعالیت‌هایی که بخشی از زیرمجموعه بزرگ خدمات شبکه هستند هر روز در حال افزایش است.

مجازی سازی روشی جهت نصب و راه اندازی همزمان چند ماشین مجازی در یک سخت افزار می باشد. به کمک این راهکار، امکان استفاده بهینه از منابع سخت افزاری موجود، صرفه جویی در فضا، تعداد منابع اختصاص یافته، نیروی انسانی راهبر و انرژی مصرفی فراهم گردیده و ضمن ایجاد سهولت و تمرکز هر چه بیشتر در امنیت و مدیریت سیستم ها انعطاف پذیری مطلوبی به مدیر شبکه برای تطبیق با تغییرات و نیازهای جدید و محافظت از سیستم در برابر خطرات پیش بینی نشده خواهد داد. این راهکارها توسط محصولات شرکتهای مطرح نرم افزاری و در سطوح مختلف پیاده سازی می باشند.